Porodično istraživanje Kariba na kruzeru Norwegian Getaway

Prvi put nakon dugo vremena sam imala tremu pred ovo putovanje. Znate one leptiriće u stomaku i blagi strah od nepoznatog kada nešto radite prvi put? E pa to me je ovog puta baš drmnulo.
Prvi put idem na kruzer, na putovanje u trajanju od 12 dana, pri tome krećemo iz NYC i idemo brodom čak do Kariba i sve to uz troje naših klinaca, uz kumiće (kuma trudnica) i još dvoje bebaća. Brinulo me je sve: od toga da li ćemo se zapravo ukrcati na brod, preko toga da će se brod ljuljati, da će nas zadesiti neka oluja pa sve do ideje da će nas kolektivno pući morska bolest.

Čim smo uživo videli brod preplavila nas je ogromna količina sreće i zahvalnosti. U samoj luci smo ostavili kofere, koje osoblje donese do soba. Prošli smo kroz pasošku kontrolu, sličnu onima na aerodromima i ušli na brod. Odmah smo otišli na gornju palubu na otvorenom, kako bismo uživali u pogledu na Menhetn.

Norwegian Getaway

Naš brod, Norwegian Getaway, je prelep kruzer koji pripada Norwegian Cruise Line floti. Jedan je od najvećih brodova ove kompanije. Ova grdosija je duga 325m i može da primi oko 4000 gostiju. U principu jedan manji grad na vodi. Što se tiče porodičnih aktivnosti na brodu, mnogo je opcija za sve članove ekipe. Za decu su posebno zanimljivi dečji bazeni, tobogani, avantura park iznad vode, kao i kids klub, gde deca borave bez roditelja. Imali smo sreće da je u kids klubu radila devojka iz Srbije i dva Makedonca, tako da ni u jednom trenutku nisam brinula kako će se deca sporazumeti. Plus klinci su naravno zavoleli našu Smiley- Sonju, pa i danas pitaju kad ćemo se ponovo videti sa njom. Svakog dana su organizovane mnoge aktivnosti za decu i porodice, bilo je dosta igrica i radionica u kojima smo učestvovali. Paluba je bila živo mesto tokom celog dana. Pored bazena i vodenog parka, organizovane su i razne aktivnosti poput plesnih časova, raznih takmičenja, kvizova, karaoka i žive muzike.

Hrana na kruzerima je priča za sebe. Naš brod ima 20 restorana, od buffeta, preko a-la –carte, do specijalizovanih i fine dining restorana. Mi smo zaista doživeli pravu gastronomsku avanturu. Bilo je bukvalno svega od egzotičnih jela do pečenja i ćevapa. Upoznali smo lika koji je glavni i odgovorni za hranu i piće. Dečko je iz Dubrovnika, pa otud i balkanski šmek na dalekim destinacijama. Verujem da ne postoji osoba na brodu koja nije pronašla idealnu hranu i ambijent za uživanje u istom za sebe. Mi smo probali da klopamo na finim mestima, ali smo na kraju zahvaljujući našoj sitnoj dečici, najviše vremena proveli u opuštenom i ogromnom buffet-u.

Opredelili smo se baš za ovaj brod iz sledećih razloga: polazak je bio iz Njujorka, brod nam je izgledao predivno i videli smo odmah da ima baš mnogo sadržaja, lokacije koje smo obilazili su bile zanimljive i dosta je dugo trajalo, obično se na kruzer ide na 7 dana, a ovo je trajalo 12. Posetili smo nekoliko prelepih destinacija na Karibima, uključujući San Huan u Portoriku, Basseterre na ostrvu Sv. Kits i Nevis, Castries na Sv. Luciji, Bridžtaun na Barbadosu, St. John’s na Antigvi i Šarlota Amalija na Američkim Devičanskim ostrvima.

1. San Huan, Porto Riko: Susret sa istorijom i kulturom

Nakon dva dana plovidbe smo prvo videli ptice i ubrzo zatim i kopno. Bio je to San Huan, prelepi grad na ostrvu Porto Riko. Ivan i ja smo već bili ovde davne 2008, ali se nije mnogo toga promenilo od tada. Prošetali smo kroz kaldrmisane ulice i  istražili istorijski deo grada. Ovde se vidi da je u pitanju teritorija Amerike, ukrštena sa pomalo divljim karipskim duhom. Fasade su šarene i u velikoj meri obnovljene. Muzika se čuje iz barova i vlada ona opušteno, vesela atmosfera. Obzirom na to da je u jednom baru u San Huanu nastalo moje omiljeno piće, Pina Kolada, morali smo da ispoštujemo par koktelčića. Nigde na Karibima nisam popila lošu Pina Koladu, tamo su zaista svuda prelepe i drugačije od ovih koje ovde pijemo, zbog nekog njihovog krema od kokosa. Ipak u San Huanu su posebno dobre i to ne treba propustiti.

1. Basseterre, Sv. Kits i Nevis: Otkrivanje karipskog šarma

Sledeća destinacija bila je Basseterre, glavni grad ostrva Sv. Kits i Nevis. Prvo smo prošetali kroz grad u kome se vide tragovi francuskog i britanskog kolonijalizma. Obišli smo Trg nezavisnosti, gde su se nekada prodavali robovi, anglikansku crkvu i trg po uzoru na Piccadilly Circus. Bilo je prevruće pa smo ubrzo otišli na plažu Frigate Bay. Plaza je bila dobra, ali smo na Karibama viđali i bolje. Pored toga zaboli smo sjajan plažni bar, okupali se u toplom moru u sred januara i sve je bilo super na kraju.

1. Castries, Sv. Lucija: Rajski pejzaži i tropski raj

Na Sv. Luciji nas je dočekao dosta divlji grad, Castries. Ovde je sve karipski, autentično. Nije baš lepo za oko, pomalo prljavo, haotično, ne baš savršeno bezbedno. Delovi kuda se kreću turisti su kao ok, ali čim se malo makne, ne izgleda baš idealno. Ljudi govore iskrivljenim miksom francuskog i zapadnoafričkih jezika uz jamajčanski akcenat. Prišao nam je neki lik da nam ponudi advokatske usluge za slučaj da nas neko opljačka, što je doprinelo tom celom utisku. Obišli smo pijacu, neki park i zanimljivu crkvu i ubrzo zapalili u zaliv Rodney Bay. E tu nas je dočekala idealna plaža. Beli, sitan pesak, tirkizna, topla voda. Raj za oči bukvalno. Plaža je bila ispred nekog rizorta, koji je bio sjajan skroz. Suštinski kupali se i ležali na pesku čitav dan. Jedno od onih mesta na kojima je besmisleno uzimati lezaljku jer je pesak toliko lep, da je šteta ne uživati i njemu.

1. Bridžtaun, Barbados: Karipski duh i avantura

Bridžtaun na Barbadosu je mesto koje je stvarno dobro kao što i zvuči. Britanska kolonija do 2021, što je jasno na svakom koraku. Rodno mesto Rijane. Zbog činjenice da je tamo rođena, Rijana je dobila titulu nacionalnog heroja, kad se Barbados otcepio od Britanije i skinuo kraljicu Elizabetu sa mesta šefa države. Lepo je uređen stari deo grada i divna je marina uz šetalište. Plaža na koju smo otišli je bukvalno gradska, ali potpuno savršena. Zove se Carlisle Bay. Ovde se obavezno ide na vožnju brodićem koji vas vodi na ronjenje sa kornjačama i do olupine broda. Sofija se u početku uplašila jer je osim kornjača videla i ogromnu ražu ispod nas. Posle se opustila kad smo gnjurali iznad potopljenog piratskog broda. Tu je videla piratski top i gomilu sitnih riba, pa joj se taj koncept dopao.

Fun fact: Ivanu je na ovoj plaži ispala ogrlica sa burmom i krstom, koju je mnogo voleo. U mojoj glavi samo znak da tamo moramo doći opet.

1. St. John’s, Antigva: Raj za vodene aktivnosti

Još jedan dan na kruzeru i vreme za naredno karipsko ostrvo. U pitanju je država Antigva i Barbuda, ostrvo Antigva. Ostrva su dalje pod britanskom vladavinom, ali je nakon smrti kraljice Elizabete Druge premijer najavio referendum o tome da postane republika i smeni kralja Čarlsa Trećeg sa mesta šefa države. Najjača privredna grana im je turizam. To je jasno čim se siđe sa broda. Doček uz muziku, lepo uredjena luka, gomila slatkih prodavnica, sve je tu podredjeno posetiocima.

Na ostrvu postoji 365 plaža, za svaki dan po jedna. U pitanju su neke od najlepših plaža Kariba. Mi smo ovog puta izabrali zaliv Dikenson na severozapadu. Rezorti na ovoj plaži su bili sredjeniji i luksuzniji od ostalih koje smo na ovom kruzu obišli. Super je za porodice, pesak puderasto beli, voda mirna, plaža prostrana i ima plažnih barova. Idealno za totalno opuštanje na suncu, naravno uz često mazanje kreme sa visokim SPF. Rado bismo se ovde vratili na duže vreme.

1. Šarlota Amelija, Američka Devičanska Ostrva: Raj za kupovinu i istraživanje

Sv. Tomas, Devičanska ostrva je ostrvo koje je američka teritorija. Ovo je ostrvo dugo bilo piratska baza. Glavni grad je fino uredjen, vidi se da je dugo bio pod Dancima i obiluje suvenirnicama i barovima.

Mi smo ovde već dolazili 2009. godine i utisci su nam bili savršeni zaista. Ovog puta je bilo malko ispod očekivanja. Vreme nas nije baš poslužilo, duvao je vetar i bilo je talasa na plaži koju smo pamtili po savršeno mirnoj, tirkiznoj vodi. Plaža Coki piont se komercijalizovala i pola broda je došlo na nju, a nekad su tamo osim nas bili samo lokalci, radi da donose pivo u plićak, što je bilo baš top. Cene su otišle gore baš značajno. Taksista nas je izradio i duplirao cenu u odnosu na dogovor. Piratski zamak Crnobradog, koji nam je ostao u super sećanju i mislili smo da će klinci odlepiti na celu piratsku pricu, nažalost nije radio.

Pored svih tih momenata koji su zakazali bilo mi je baš drago što smo sa decom posetili ovo divno ostrvo. Posebno mi je zanimljivo da smo se tada budili pre 7 kako bismo sa terase našeg hotela ispratili kruzere dok ulaze u luku i na kraju dana ih najčešće ispraćali uz zalazak sunca. Inače ne volimo da se vraćamo na mesta na kojima smo već bili. To su za nas u tim momentima divne, daleke i nedostižne ture. Nama je tada bilo neverovatno da smo uopšte na Karibima. A sada opet dolazimo i to baš na jednom prelepom kruzeru. Nekako potpuno magičan osećaj mi je bio polazak sa ostrva kad sam sve to nekako posložila. Ko zna, možda ipak još koji put ovde banemo, čisto da opet popravimo utisak.

Putovanje na kruzeru Norwegian Getaway sa decom tokom 12 dana u januaru pružilo nam je nezaboravno iskustvo puno smeha, zabave i avanture. Brod je bio ispunjen raznim aktivnostima za sve članove porodice, pružajući nam priliku da istražujemo prelepe destinacije na Karibima i uživamo u luksuznom okruženju. Ovo putovanje je definitivno ostavilo trag u našim srcima i sećanju i jedva čekamo sledeću avanturu na nekom kruzeru!